woensdag 27 juli 2011

Vakantiedagboekje, nieuwe slaapkamer en naar Heesch geweest.

In mijn vorige post had ik jullie al verteld dat ik snel terug zou komen met foto's van mijn vakantiedagboekje. Vorig jaar had ik voor de zomervakantie ook een dagboekje gemaakt en vond dat super handig. Zodra je thuis komt van vakantie heb je eigenlijk al een vakantieboek klaar.

En handig ook, want wanneer je de vakantiefoto's in een groot boek plakt, heb je een naslagwerk waarin je kan nakijken waneer je wat en waar gedaan hebt. Dus..... voor deze vakantie had ik ook weer een vakantiedagboekje gemaakt.

Het boekje dat ik hiervoor gebruikt heb, is een adresboekje van de Hema. Ik heb de tabbladen laten zitten en de blaadjes waar je de adressen opschrijft, vervangen voor systeemkaarten.
De voorkant van het boekje en de tabbladen heb ik versierd en tijdens de vakantie heb ik iedere dag in het boekje geschreven wat we die dag hebben gedaan. Ook heb ik entreekaartjes en informatiefolders ed. van onze uitstapjes bijgevoegd.

Morgen ga ik de vakantiefoto's ophalen en dan doe ik er daar ook nog een paar van tussen en dan is mijn boekje al weer klaar.
Voordat we op vakantie gingen, hebben wij de slaapkamer van Monica opnieuw gesaust en behangen. Verder heeft Monica al haar lime-groene spullen vervangen voor nieuwe zandkleurige spulletjes en zie hier het resultaat. Het behang, wat overigens maar op één wand zit, is van 101 woonideeën. Ze heeft alles zelf bij elkaar uitgezocht en ik moet zeggen, ik ben best wel een beetje trots op haar smaak. Er zijn nog een paar kleine dingetjes die moeten gebeuren, maar dat komt na de vakantie wel, want Monica zit nog steeds lekker in Turkije.Fleur is daardoor alleen thuis en zij had een heel verlanglijstje gemaakt met dingen die we tijdens Monica haar afwezigheid konden gaan doen. Maandagmiddag zijn we haar schoolspullen wezen kopen. Gisteren zijn we naar het Geldmuseum in Utrecht geweest en daarna zijn we nog even de stad Utrecht in geweest. Daar heb ik bij Pipoos het boekje "Bakfeest! Cupcakes & zo" gekocht. Een leuk boekje met voorbeelden om cupcakes te versieren.

Vandaag moest ik helaas weer voor het eerst na mijn vakantie aan het werk, maar ik kon even wennen, om half één was ik nl. al weer klaar. Dus hadden we gepland om vanmiddag naar de Scrapbookwinkel in Heesch te gaan. We hebben daar heerlijk gewinkeld. Mijn vakantiedagboekje heb ik versierd met papier van Prima Marketing, Madeline Collection. Ik vind dit zulk leuk papier, dus heb er nog wat van ingeslagen. Verder heb ik daarbij nog wat rub-ons, een journaling set, paper labels en cardstock bij gekocht. Ik denk dat ik in deze style ook een fotoboek ga maken met daarin de vakantiefoto's.
Ook nog een mooi lintje met grijze roosjes gekocht. Deze vind ik echt super mooi en heb ik "afgekeken" bij Maritne.


Verder kon ik het niet laten om nog wat spulletjes te kopen voor mijn nieuwe verslaving; cupcakes versieren. Ik heb o.a. vlinder-uitstekertjes en een uitsteker van een klimopblaadje gekocht. Ook nog wat kleurstof en grove suikertjes en natuurlijk een zak cupcakebeslag. Voor vrijdag staat er op Fleur haar lijstje, cupcakes bakken en versieren. Verder gaan we dan ons vogelhuisje, die we vorige week bij Pipoos hebben gekocht, versieren.

Nou dit was een heel verhaal. Morgen ga ik weer gezellig een dag met Martine werken. We zijn allebei op vakantie geweest, dus we hebben elkaar veel te vertellen. Dat wordt dus een gezellige dag. Voor nu nog een gezellige avond en tot gauw.

Groetjes José

5 opmerkingen:

Martine zei

Hoi José,
Wat heb je leuke spulletjes gekocht!! Vooral je uitstekertjes vind ik erg leuk! Je vakantieboekje is ook weer super geworden. Jij bent al weer zo actief geweest, terwijl ik echt niets bijzonders heb uitgevoerd. Morgen gezellig weer een dagje samen werken/kletsen. Ik heb er zin in!!
groetjes, Martine
Enne...ik ga niet in het rood hoor!

Martine zei

O ja, de foto's van Monica d'r kamer zijn ook super!!
groetjes!!

hokje zei

Wat een gezellige post! Je vakantieboekje vind ik er superleuk uitzien (wat ben je toch creatief) en wat een leuk idee om op deze manier je vakantie terug te beleven. De kamer van je dochter ziet er erg smaak- en sfeervol uit. En met je andere dochter heb je leuke uitjes gedaan/gepland; succes met de cupcakes, een erg leuk klusje wat dochterlief (8) afgelopen maandag heeft gedaan.

Groeten,
Miranda

Theetante San zei

Wat een leuk idee! dat vakantie boekje ... Super gewoon. En de kamer van je dochter! Ze weet niet wat ze ziet als alles klaar is! Ze heeft inderdaad een mooie smaak. Leuk thuiskomen! Alle spullen die je gekocht heb zijn ook leuk, ik ben erg benieuwd wat je er allemaal mee gaat maken!

Groetjes
San

Ilse zei

Je vakantie boekje is heel mooi !!!
Ik denk dat ik wel weet van wie jou dochter die goede smaak heeft ;-)
Ik ben jaloers op al dat mooi papier en die spulletjes die je allemaal gekocht hebt .
Ben ook erg benieuwd naar de resultaten van de cupcakes met de nieuwe uitstekertjes .